Heeft u een vraag

 
 
 

Ik wil een Taxi bestellen

Ik heb een taxi besteld voor midden in de nacht, maar ik maak mij een beetje zorgen of deze wel op tijd zal komen.

Wanneer u een taxi hebt gereserveerd bij de Leidse taxicentrale, kunt u erop vertrouwen dat we er zullen zijn en op tijd zullen zijn. We begrijpen echter uw bezorgdheid. Om deze zorgen weg te nemen, is het een goed idee om de avond voor uw reservering met de Leidse Taxicentrale Op 071 522 4000 te bellen of uw rit goed erin staat en eventueel op de dag zelf een half uur van tevoren te controleren of de taxi op komst is.

 
Hoe ver van tevoren kan ik een taxi bestellen

Er is in principe niet echt een maximum. Maar een jaar van tevoren is zo’n beetje de maximum voor ons.

 
Wat is de snelste manier om een taxi te bestellen

Als u direct een taxi nodig heeft dan is telefonisch bestellen sneller dan via de reservering’s formulier of via de e-mail .

 
Wat is de verwachte wachttijd nadat ik een taxi heb gebeld?

In de meeste gevallen kunnen wij binnen 10 à 15 minuten aanwezig zijn binnen regio Leiden.

 

Krijg ik een bevestiging als ik een taxi bestel

Als u telefonisch een taxi bestelt krijgt u geen bevestiging. Maar als u online via onze reservering’s Formulier/pagina of via de mail bestelt dan krijgt u altijd een bevestiging via de opgegeven e-mail.

 

Is het mogelijk om een taxi te reserveren voor een specifieke tijd?

Absoluut, bij De Leidse taxicentrale kunt u op elk gewenst moment van de dag een taxi vooraf reserveren.

 

Hoe kan ik bevestigen of mijn bestelling is verwerkt?

Als u online heeft besteld, ontvangt u altijd een bevestiging. Als u twijfelt of alles goed is verlopen, kunt u altijd de telefooncentrale bellen op 071 522 4000 om te verifiëren.

 
Welke informatie dien ik te verstrekken bij het plaatsen van mijn bestelling?

Zorg ervoor dat u de straatnaam en het huisnummer bij de hand hebt, zodat we u snel van dienst kunnen zijn.

 
Is het mogelijk om een taxi te reserveren bij een bushalte of treinstation?

Ja, dat is mogelijk, maar we hebben een specifiek adres inclusief huisnummer nodig voor de reservering.

 

Ik bevind me op een locatie waarvan ik het adres niet weet. Kan ik nog steeds een taxi bestellen?

Het kan lastig voor ons zijn om een taxi te sturen als we geen adresgegevens hebben. U kunt echter uw locatie mogelijk via WhatsApp met ons delen via WhatsApp: 0715224000. Op die manier kan de centralist proberen te achterhalen waar u zich bevindt.

 
 

In de taxi

Wordt er een taximeter gebruikt, en zo ja, waar bevindt deze zich?

Tijdens de rit wordt altijd gebruikgemaakt van een taximeter, behalve als u van tevoren een vaste prijs heeft afgesproken of als u op rekening rijdt. In dat geval wordt de taximeter ook geactiveerd, maar met een andere code. De taximeter bevindt zich altijd in het midden van het dashboard en moet te allen tijde duidelijk zichtbaar zijn.

 

Hoeveel personen mogen er in een taxi?

In een reguliere taxiauto passen maximaal vier personen. In een taxibusje kunnen er 6, 7 of 8 personen passen, afhankelijk van het type busje.

 

Is het toegestaan om te bellen tijdens de taxirit?

Ja, u mag tijdens de taxirit altijd bellen, dit is geen probleem en maakt deel uit van onze service. Als de achtergrondmuziek u stoort, kunt u altijd aan de chauffeur vragen of deze zachter mag of uitgezet kan worden.

 

Volgt de chauffeur de kortste of snelste route?

De chauffeur van de Leidse Taxi Centrale volgt standaard de kortste route. In situaties zoals verkeersdrukte of wegwerkzaamheden kan de chauffeur met u bespreken of het nemen van de snelste route ook een mogelijkheid is. Als uw taxirit is gebaseerd op een vooraf afgesproken prijs, zal de chauffeur zelf bepalen welke route voor hem het snelst of het beste is.

 

Hoe Kan ik in de taxi er zeker van zijn dat de chauffeur de juiste route kent?

Als u twijfelt of de chauffeur tijdens de rit weet waar u naartoe moet of het juiste adres in zijn navigatie heeft ingevoerd, kunt u dit natuurlijk voor vertrek even bespreken met de chauffeur zelf.

 

Moet ik de taxi delen met andere passagiers?

Bij de Leidse taxicentrale wordt u exclusief opgehaald en afgezet, en u hoeft de taxi onderweg niet te delen met andere passagiers. Wij zijn geen deeltaxi of regiotaxi.

 

Tijdens de taxirit ben ik onwel geworden en heb ik overgegeven in de auto. Zijn hier kosten aan verbonden?

Ja, er zijn inderdaad kosten aan verbonden. Dit komt doordat de auto niet meer kan worden gebruikt, wat resulteert in verlies van inkomsten voor ons. Bovendien moet de taxi naar een schoonmaakbedrijf worden gebracht, waar een vast bedrag van € 250 in rekening wordt gebracht omdat de hele auto gereinigd moet worden.

 
 

Prijzen en betalen

Zijn er prijsverschillen tussen sedans, stationwagens en busjes?

Sedans en stationwagens hanteren hetzelfde tarief. Voor busjes gelden andere prijzen, maar alleen als er vijf personen of meer aan boord zijn. Als er minder dan vijf personen in het taxibusje zitten en er is geen extra bagage die niet in een reguliere taxi/sedan past, zoals meer dan twee grote koffers, dan gelden de standaardtarieven voor taxi’s/sedans. Voor gedetailleerde informatie kunt u onze tarieven raadplegen.Tarieven en prijzen

 

Is het mogelijk om van tevoren een vast tarief te regelen bij jullie?

Ja, normaal gesproken gebruikt elke chauffeur van de Leidse Taxi Centrale de meter. Maar als u dat liever heeft, kunt u voorafgaand aan de rit of zelfs bij het instappen een prijsafspraak maken met de chauffeur. Dit is echter niet meer mogelijk nadat de meter is gestart.

 

Biedt de Leidse taxicentrale ook vaste tarieven voor ritten naar Schiphol of andere luchthavens?

Ja, wij hanteren vaste tarieven voor ritten naar Schiphol, Rotterdam Airport en andere luchthavens. U kunt onze prijzen en tarieven vinden op onze pagina.Tarieven en prijzen

 
Heeft de Leidse taxicentrale ook vaste tarieven voor ritten naar steden of andere bestemmingen?

Ja, we hanteren ook vaste tarieven voor grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, enzovoort. Raadpleeg onze pagina met prijzen en tarieven voor meer informatie.Tarieven en prijzen

 

Heeft de chauffeur voldoende wisselgeld als ik contant wil betalen?

Ja, onze chauffeurs hebben altijd voldoende wisselgeld, meestal tussen € 50 en € 100. Het is echter niet mogelijk om klanten met een briefje van € 250 of hoger te betalen.

 

Is het mogelijk om met een creditcard te betalen in de taxi?

Ja, in alle auto’s van de Leidse Taxi Centrale is het mogelijk om met een creditcard te betalen. U ontvangt de Bonnetje dan via e-mail, zoals u hebt opgegeven bij de chauffeur.

 

Is het mogelijk om met een Pinpas te betalen in de taxi?

Ja, in alle auto’s van de Leidse Taxi Centrale is het mogelijk om met een Pinpas te betalen. U ontvangt de bonnetje dan via e-mail, zoals u hebt opgegeven bij de chauffeur.

 

Is het mogelijk om vooraf een taxi te betalen voor mijn eigen rit of voor iemand anders?

Ja, dat is zeker mogelijk. U kunt een e-mail sturen naar info@LTC-taxi.nl. Wij zullen vervolgens een factuur naar u verzenden. Zodra wij het bedrag hebben ontvangen, reserveren wij de taxi voor u.

 

Is het mogelijk om bij LTC-taxi op rekening te rijden?

Ja, bij ons kunt u op rekening rijden, vooral bedrijven en organisaties maken hiervan gebruik. Stuur a.u.b. uw bedrijfsnaam adres telefoonnummer btw nummer En eventueel een kenmerk nodig Naar info@ltc-taxi.nl

 

Kan ik een taxi ook betalen via een Tikkie?

Bij LTC-taxi is het mogelijk om via een Tikkie te betalen. Geef dit aan bij de chauffeur tijdens uw taxirit, en hij of zij zal u aan het einde van de rit een Tikkie sturen.

 

Ik heb een vast tarief naar Schiphol, maar ik moet onderweg nog iemand anders oppikken. Kost dit extra?

Als u dit niet van tevoren heeft besproken met de taxicentrale, zult u dit ter plekke met de chauffeur moeten regelen. De chauffeur zal eerst kijken of hij of zij tijd heeft, en als er tijd beschikbaar is, zal er een extra toeslag worden berekend voor het extra adres.

 
 

Kinderen in de taxi

Mag ik mijn driejarige kind in een taxi meenemen zonder een kinderzitje?

Ja, in Nederland is er een speciale regel. Als een kind van 3 jaar of ouder geen passend kinderzitje, zittingverhoger of stoelverhoger heeft in een taxi, is er een uitzondering in de wet. In dat geval mogen kinderen ouder dan 3 jaar zonder een speciaal kinderzitje in de taxi worden vervoerd, maar ze moeten wel de autogordel dragen.

 

Is het toegestaan om mijn baby in een taxi te laten vervoeren?

Ja, dat is toegestaan, maar alleen als er een babyzitje zoals een Maxi-Cosi beschikbaar is en er uiteraard iemand is om voor de baby te zorgen tijdens de rit.

 

Kan mijn kind alleen met een taxi reizen?

Ja, in het geval van schoolvervoer mogen kinderen meestal vanaf 4 of 5 jaar alleen reizen wanneer ze naar de kleuterschool of basisschool gaan.
Kinderen vanaf 9 jaar mogen zelfstandig met een taxi reizen. Het is echter belangrijk om bij de reservering de eindbestemming, de naam van de persoon die het kind bij aankomst zal afleveren, en de telefoonnummers van alle betrokkenen te vermelden.

 

Hebben jullie ook een kinderzitje in de taxi’s?

Ja, als u van tevoren aangeeft dat u een kinderzitjes wilt dan kan dit geregeld worden. Maar standaard in Nederlandse taxi’s zijn er geen kinderzitje aan boord, maar dat is ook niet verplicht. Taxi’s hebben hiervoor een uitzondering. Als u zich echter veiliger voelt met een kinderzitje, kunt u er zelf een meenemen of tegen een extra vergoeding van € 7,50 per kinderzitje vragen.

 
 

Luchthaven taxi

Ophaalprocedure waarbij 100% douanecontrole op Schiphol

Bij specifieke vluchten, zoals die vanuit Suriname of de Antillen, ondergaan passagiers op Schiphol een 100% douanecontrole. Hierdoor duurt het ongeveer twee uur, in plaats van een uur, voordat passagiers de luchthaven kunnen verlaten. Daarom gaan wij pas met rijden nadat klanten van deze bestemmingen alle controles hebben doorlopen en hun bagage hebben ontvangen. Na een belletje van de klant zijn wij binnen 30 minuten op Schiphol. Let op dit is alleen bij vluchten uit Suriname, Antillen en een paar andere bestemmingen.

 

Wat moet ik doen als mijn vlucht een vertraging heeft of juist vervroegd?

Als uw vlucht vertraagd is of juist eerder aankomt op Schiphol, hoeft u zich geen zorgen te maken over het taxivervoer. Als u het juiste vluchtnummer aan de Leidse Taxi Centrale heeft doorgegeven, houden wij dit automatisch altijd in de gaten bij het ophalen. Het maakt dus niet uit of de vlucht vertraagd is of vroeg aankomt; wij volgen de vlucht te allen tijde en zorgen ervoor dat we op tijd klaarstaan wanneer u naar buiten komt uit de luchthaven.

 

Halen jullie ook klanten op vanaf het vliegveld?

Ja zeker, als u ons alle vluchtgegevens, zoals vluchtnummer, datum en tijdstip van aankomst, doorgeeft, plannen wij uw ophaaldatum in onze agenda en zorgen ervoor dat we klaarstaan op het vliegveld zodra u naar buiten komt.

 

Mijn bagage zit niet op de band. Wat moet ik doen?

Als uw bagage bij aankomst op het vliegveld niet op de band verschijnt en u het als verloren moet opgeven, laat het ons dan eerst weten voordat u dat doet. Op die manier kunnen we rekening houden met onze planning.”

 

Wat is jullie ophaalprocedure vanaf Schiphol Airport

(1) Zodra u bent geland belt u ons direct op +31 71 522 4000. Hierbij geeft U aan ons door: uw naam, aantal passagiers, Wat uw bestemming is en of u bagage hebt op de band of alleen handbagage.
(2) U belt ons nogmaals op +31 71 522 4000 zodra u alle bagage in uw handen hebt. Hierbij zullen wij u vragen om alvast naar de vertrekhallen boven te gaan. (Heeft u alleen handbagage? Dan Zal ons chauffeur u bellen en aangeven waar hij staat)
(3) Ondertussen zal onze chauffeur op uw telefoonnummer bellen en uitleggen bij welke vertrekhal En draaideur hij staat en u tegemoet lopen
* Om bij de vertrekhallen te komen, moet u een verdieping naar boven met de lift of de trap.
* Print deze ophaalprocedure voor de zekerheid!

 

Overige vragen

Kan ik een taxi bestellen met een lage instap?

Ja, dit is mogelijk geeft dit a.u.b. Vooraf aan tijdens het reserveren.

 

Kan ik ook een taxi bestellen met een hoge instap?

Ja, dit is mogelijk geeft dit a.u.b. voor af aan tijdens het reserveren.

 

Tijdens mijn taxirit ben ik iets verloren

Heeft u iets verloren tijdens uw taxirit? Neem direct contact met ons op via info@ltc-taxi.nl of 071 522 4000. Helaas kan het voorkomen dat de volgende passagier uw verloren voorwerp vind. Mocht de chauffeur iets hebben gevonden dan kunt u dit bij de chauffeur zelf ophalen of door ons worden bezorgd. U kunt ook op verlorenofgevonden.nl kijken en daar een oproep plaatsen als u iets bent kwijtgeraakt.

 

Kan ik een taxi met een nette chauffeur in pak en stropdas reserveren?

Zeker, geef dit tijdig aan ons door tijdens uw reservering.

 

Is het mogelijk mij in mijn rolstoel te vervoeren?

Nee, het is niet mogelijk om in de taxi in uw rolstoel te blijven zitten. Indien u uit de rolstoel kunt stappen en deze inklapbaar is, kunnen wij u samen met uw rolstoel vervoeren

 

Kan ik specifiek een vrouwelijke of mannelijke chauffeur reserveren?

Ja, het is eventueel mogelijk om een vrouwelijke of mannelijke chauffeur bij ons te reserveren. Geef dit vooraf aan, en we zullen ons best doen om aan uw voorkeur te voldoen.

 

Is het toegestaan om mijn fiets in de taxi mee te nemen?

Nee, het is niet mogelijk om je fiets in de taxi mee te nemen. Echter, je kunt wel een vouwfiets meenemen in de bagageruimte van de auto, mits deze daar past.

 

Kan ik een taxi bestellen van een specifiek merk of model?

Bij de Leidse Taxi Centrale hebben we een divers wagenpark, maar we beschikken niet over alle merken en modellen. Neem contact met ons op, zodat we samen kunnen bekijken wat we voor u kunnen regelen.

 

Wat valt er onder personenvervoer bij LTC?

LTC Taxi biedt diverse vormen van personenvervoer aan, waaronder Particulier vervoer, Luchthavenvervoer, Groepsvervoer, Contractvervoer, Zorgtaxi en Leerlingenvervoer .

 

Kan mijn huisdier mee in de taxi?

ja, dit is meestal mogelijk. Het hangt af van de grootte van uw huisdier en eventuele allergieën van de chauffeur. Het is raadzaam dit vooraf telefonisch te bespreken met de Taxi Centrale bij het plaatsen van uw bestelling.

 

Biedt de Leidse Taxi Centrale ook vervoer voor bruiloften aan?

Zeker, u kunt ons boeken voor uw bruiloftsvervoer. We hebben diverse voertuigen beschikbaar, waaronder luxe taxibusjes voor de bruid en bruidegom, zodat er voldoende ruimte is voor de trouwjurk. Daarnaast hebben we verschillende luxe auto’s, waaronder een witte Tesla om in de thema te blijven. Geef uw wensen vooraf per e-mail door, en wij zullen ons best doen om het vervoer op deze speciale dag zo goed mogelijk voor u te regelen.

 

Kan ik de LTC-taxi ook voor een verhuizing inschakelen?

In principe zijn we geen verhuisbedrijf, maar we bieden wel de mogelijkheid om u samen met een beperkt aantal spullen (bij voorkeur in dozen om beschadiging te voorkomen) voor een vast bedrag te vervoeren. Bespreek dit telefonisch vooraf met ons centralist a.u.b.

 

Kan ik de Leidse Taxicentrale ook bellen voor een korte rit?

Jazeker, dat is mogelijk. Afhankelijk van beschikbaar chauffeurs en de drukte proberen wij klanten altijd van dienst te zijn. Voor korte ritten binnen Leiden hanteren wij doorgaans een vast bedrag van €17,50 om zo transparant mogelijk te zijn.

 

Ik heb moeite met instappen en uitstappen uit de auto vanwege mijn beperkte mobiliteit. Mag ik de chauffeur vragen om mij hierbij te helpen?

Absoluut, bij de Leidse Taxicentrale staat service altijd voorop. Onze chauffeurs assisteren graag klanten die aangeven hulp nodig te hebben bij het in- en uitstappen. Mocht een van onze chauffeurs zich onverhoopt niet voldoende servicegericht opstellen, horen wij dit graag van u.

 

Ik ben niet tevreden met de service of het taxivervoer. Kan ik hierover een klacht indienen?

Zeker, dit is mogelijk. Sterker nog, we horen graag als een rit bij de Leidse Taxi Centrale niet naar behoren is verlopen. Op die manier kunnen we de desbetreffende chauffeur aanspreken en streven naar het handhaven van een hoog serviceniveau. Het is ook mogelijk om anoniem een klacht in te dienen, waarbij wij in de achtergrond onderzoeken wat er fout is gegaan en indien nodig de klant compenseren. Gebruik ons Klachtenformulier op de pagina Klachten om je klachten in te dienen.

 

Hoe kan ik mijn waardering tonen voor de uitstekende service van de Leidse Taxicentrale?

U kunt dit het beste doen via onze Google Review pagina. Hier kunt u een vijfsterrenwaardering geven voor ons taxibedrijf. We zijn natuurlijk zeer verheugd over tevreden klanten.

 

Zijn de prijzen op jullie website per persoon of per taxi?

De prijzen op onze website zijn altijd per taxi en niet per persoon.

 
 

Staat uw vraag er niet bij?

veelgestelde vragen taxi
Staat uw vraag er niet bij? Geen enkel probleem, dan kunt u deze natuurlijk alsnog stellen via onze contactformulier hieronder. Maar het is ook mogelijk om een vraag via de e-mail .te stellen of bel ons op +31 715 22 4000. Wij staan tot uw dienst!

 
 

Stel uw vraag

     

    Wilt u een taxi reserveren?

    Dan kunt u ons taxi reservering systeem hieronder gebruiken om uw taxi prijs te berekenen en te boeken.

    Direct een taxi reserveren